אכילה בריאה ב- 5 צעדים פשוטים - לקראת החזרה ללימודים


איזו התרגשות... הכל כבר מוכן לרגע הישמע הגונג ופתיחת השערים. 
אז לפני שהם צועדים בשביל אל הגן ואל בית הספר, הנה כמה נקודות שיעזרו לכם ולהם,  עם החזרה לשגרה:

1 . ארוחת הבוקר – בבית, לפני היציאה לבית הספר ולגן, תמיד קצת לחוץ, לכן הקפידו להשאיר זמן או לצייד את הזאטוטים במשהו קטן לדרך שיחזיק אותם עד שעת ארוחת העשר. 
האופציה המהירה – דגני בוקר: בהעדפה ברורה לאלה העשירים בסיבים תזונתיים, דלים בסוכר ובשומן, ללא צבעי מאכל.

המלצות: ברנפלקס, פצפוצי אורז, קורנפלקס פשוט.

להמעיט ולהימנע: שוקו על הבוקר.

2. ארוחת עשר –  כך תכינו קופסת אוכל מנצחת:

דגנים מלאים (לחם, פיתה, קרקרים),

חלבון (גבינה, טונה, חביתה או ביצה קשה, להמעיט בפסטרמה ובשרים מעובדים),

ירק (עדיף ירקות קשים שלא נוזלים בתוך הקופסא כמו מלפפון, גזר, פלפל) ,

פרי (תפוח, אפרסק, שזיף)

 ושתיה (מים).

להימנע: ממרחים מתוקים, לחם לבן, שתיה מתוקה.

טיפ:  למי שקשה עוד להתרגל ללחם כהה - ישנם לחמים ולחמניות מקמח מעורב, או כריך מפרוסה אחת לבנה ופרוסה אחת דגנים מלאים

3. משפחות רבות נפגשות סביב שולחן האוכל רק בערב, וגם, לא כל ערב. מצאו זמן במהלך השבוע לאכול יחד. ארוחה משפחתית היא הזדמנות מצויינת לשוחח אחד עם השני ברוגע ולהדגים אכילה בריאה, מאוזנת ונינוחה לילדיכם. כבו את הטלויזיה ואת המכשירים הסלולריים ו...דברו אחד עם השני!

4. שתו מים והמעיטו במשקאות ממותקים בבית. קחו בחשבון שהילדים מקבלים מיץ בכל מיני הזדמנויות – ימי הולדת, קבלת שבת, אירועים – גם אם אי אפשר להעלימם לגמרי, בבית אפשר להקפיד.

להימנע לחלוטין: משקאות דיאט

5. ולעניין החטיפים – גם כאן, בהתחשב בלוח האירועים השבועי, כדאי לזכור שהילדים זוכים למנה הגונה של ממתקים לאורך השבוע והחודש. הגדירו ארוחה אחת (למשל, ארוחת ארבע) והשתדלו לבחור הביתה חטיפים נטולי צבעי מאכל, עם כמה שפחות סוכר ונתרן, חלקו להם במנות אישיות קטנות והוסיפו תמיד פרי וירק ליד.

 

תמיד טוב לזכור -

·        ילדים לומדים בעיקר דרך דוגמא אישית

·        חוק אחד לכולם - אם קיבלתם החלטה, החילו אותה על כל בני הבית באהבה

·        עודדו פעילות גופנית  דרך פעילויות בצוותא – משחקי כדור, שחייה בבריכה, מסעות  אופניים ובימבה, אתגרים בגן השעשועים... היו יצירתיים, זה משתלם!

 

חשוב לכם לאכול בריא בבית? מתלבטים כיצד לעשות זאת?

 

מאחלת לכולנו  שנת לימודים בריאה ופורייה!

 

גליה לנגלי-ג'וטר, יועצת לתזונה בריאה ומטפלת בהתנהגויות אכילה

עוד על הקליניקה, סדנאות והרצאות שלי:  "תיאבון בריא – אפשר לאכול אחרת" 
מוזמנות לפגוש אותי גם בדף הפייסבוק

Please reload